poniedziałek, 27 kwietnia 2015

Alecia Beth


Na początku roku, gdy zdecydowałam się na dołączenie do wyzwania "52 projektów w 2015 roku" nie spodziewałam się, że w ramach tego wyzwania uda mi się wydziergać 12 sweterków, ale oto mamy kwiecień a z moich drutów zszedł czwarty! :)

Ten sweterek podobał mi się od bardzo dawna a jednak w pewien sposób mnie onieśmielał. Elegancki, kobiecy z pomysłowym taliowaniem. Idealny do sukienek, których wszak nie noszę. Więc powtarzałam, że jeszcze mam czas, jeszcze zdążę. A w tak zwanym międzyczasie dziergałam tuniczkę Alice in Wonderland* w podobnym stylu. Pod koniec marca, gdy skończyłam Fickle Heart coś się jednak zmieniło, podjęłam decyzje i wrzuciłam na druty Alecie Beth.
Wybór włóczki był banalny. Malabrigo Sock to zdecydowanie jedna z moich ulubionych włóczek, w robótce przerabia się fantastycznie i równie fajna jest w użytkowaniu. A lettuce to jedna z tych zieleni od malabrigo, która wcześniej czy później musiała trafić na moje druty. Początkowo miałam zamiar połączyć ją z dwoma innymi kolorami sock'a i mieć swoją własną chustę Color Affection. Bałam się, że nie uda mi się uzyskać odpowiedniej próbki i będę musiała kombinować, moje obawy były w pewnym sensie uzasadnione, bo próbka wydziergana dwa lata wcześniej tym samym rozmiarem drutów (3,5mm) liczyła sobie tylko 24 oczka zamiast 26. Ale przez ten czas przerobiłam milion oczek i coś się zmieniło, tym razem moja próbka wyszła idealnie.

Dziergałam we własnym tempie, bez pośpiechu. Długo nie mogłam zdecydować między długimi rękawami a 3/4, tym bardziej że istniała obawa że nie starczy mi włóczki, bo kuleczki z których dziergałam rękawy kurczyły się w szybkim tempie. Taka długość jest jednak idealna :)

Może to zabrzmi zabawnie, ale tył tego swetra mnie zachwyca! Uwielbiam jak te "warkoczyki"" kształtują talię i podkreślają... kobiece krągłości, których aktualnie u mnie nie brakuje. Zanim wydziergałam listwę brzegową obawiałam się, że będzie już za późno bym mogła się w nim zapiąć ze względu na brzuszek, ale zdaje się że zdążyłam w ostatniej chwili :)
Jestem bardzo zadowolona z efektu końcowego, sweterek wyszedł tak jak go sobie wyobrażałam i mam nadzieję, że w przyszłości nadarzy się mnóstwo okazji do zakładania go w zestawieniu z sukienkami :) 

Wczorajsza pogoda nie pokrzyżowała nam planów i udało się zrobić zdjęcia podczas spaceru z mężem i choć z efektu jestem zadowolona to jednak trochę żałuję, że wcześniej cały czas padało bo wybraliśmy się na wycieczkę w poszukiwaniu jezior, czyli w słowniku zapalonych wędkarzy jakich w rodzinie męża nie brakuje - odpowiednich łowisk, oczywiście na zbliżającą się majówkę. Odkryliśmy miejsce bardzo malownicze i mam nadzieję, że będę miała okazję w przyszłości zrobić tam zdjęcia, kto wie? Może nawet mojego następnego sweterka?

* moje drugie podejście do Alicji skończyło się ponownym pruciem

10 komentarzy:

  1. Bardzo lubię takie taliowane sweterki zwłaszcza, że latem bardzo często chodzę w sukienkach.
    Twój sweterek bardzo mi się podoba i ma cudny kolor.
    Gorąco pozdrawiam Dorota

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałam to cudo już kiedyś i przykuło moją uwagę. Twoja wersja jest super i myślę, że nie jest zbyt och-ę pasuje jak widać do spodni i to się liczy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda super! Widzę, że Twoja miłość do zieleni kwitnie :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny wzór i wykonanie. Wszyscy chwalą to Malabrigo Sock. Muszę i ja je kiedyś wypróbować, bo dziergadełka wychodzą z niego cudne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Sweterek wyszedł bardzo ładny, ma taki wiosenny kolor i pięknie się układa. Bardzo mi się podoba.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uroczy sweterek i piękny kolor włóczki :). I jak widać pasuje świetnie także do spodni :).

    OdpowiedzUsuń
  7. Każda zieleń pięknie z Tobą (z Wami) współgra, ten odcień jest wyjątkowy i tak ładnie wkomponował się w ogólną kolorystykę , która jest widoczna na zdjęciu , czyli z młodymi listkami brzozy i świeżą trawą:) Piękny sweterek, i tak ładnie podkreśla brzuszek, widać , że ten stan Ci służy:) A z Alicją się nie przejmuj, co nas nie zniszczy to wzmocni:))) Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten odcień zieleni jest bardzo ładny i sweter wygląda idealnie:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczny sweterek i zgadzam się z przedmówczyniami, że zieleń do Ciebie idealnie pasuje :) Pięknie wyglądasz :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz pozostawiony na blogu. Dzięki nim wciąż mam energię by kontynuować pisanie bloga.

Przepis na porażkę

Po kolejnej długiej nieobecności wracam z formą nietypową, choć uprawianą na tym blogu w dawnych czasach. Odesłałam krytyka, który kazał mi ...